O modelo de touring da AE ganhou nova atualização, na verdade a primeira do TC6. Está com novos braços de suspensão e caster bloks. Segundo a AE o carro está ainda mais fácil de “setupar”.
Todo bem que é um excelente carro, sempre tive um Associated, é resistente, mas ele nunca foi tão rápido como os Corallys e X-Rays, não adianta. Apesar de disso ainda é uma boa opção, pricipalmente para quem está começando a competir, afinal, suas peças são baratas e fáceis de achar.
Veja os dados do fabricante para o novo TC6.1:
- Updated suspension arms for increased stiffness and strength, as well as finer shock adjustments
- Hubs and caster blocks use integrated inserts for adjustable caster and toe angles
- H.D.R.C. (High Definition Roll Control) system
- Lightweight rear gear diff for maximum performance and minimal maintenance
- Front spool with replaceable composite outdrives
- Offset arm mounts help increase durability and minimize shims between mount and bulkhead
- Ultra-narrow chassis layout optimized for Lithium Batteries and Brushless Motors
- Symmetrical bulkhead layout minimizes spare part cost
- Multi-position steering system to fine-tune Ackermann/steering rates
- VCS3 Shock with hard-anodized threaded shock bodies
- Titanium turnbuckles with new ballcup eyelets for easy access to ball stud
- 16 precision ball bearings
- Cross-compatibility with TC6 chassis components