O que mais mudou foi a maneira de se prender o servo de direção e altura, principalmente das torres de amortecedores (vja imagem comparatica com o T3). No geral o carro deve continuar extremamente competitivo, como os modelos anteriores.
Estas são as especificações técnicas do modelo:
Largura: 189 mm
Comprimento: 372 mm
entre-eixos: 256-261 mm
Peso, sem eletrônicos: 481 g
Peso médio em situação de corrida: 1377 g
A seguir, publico novamente as carecterísticasd do novo T4:
All-new T4 platform
All-new servo saver
All-new chassis design
All-new anti-roll bars
All-new top deck
All-new rear uprights
All-new super low shock towers
All-new composite hubs for bulkheads
All-new Super Low Profile (SLP) aluminum shocks
All-new low profile foam bumper
All-new Super Short Shock Springs (4S)
All-new front lower bumper mounts
All-new redesigned and reengineered bulkheads
Improved chassis flex
All-new unique super low profile tweak-free motor mount
Increased traction
All-new upper bulkhead clamps
Improved steering characteristics
All-new updated alu lower suspension holder
Improved weight balance
All-new steering system
Improved CG
All-new tweak-free servo mount
Clique nas imagens para ampliá-las.