A estrutura está com mais "flexibilidade inteligente", algo que vem acontecendo nos carros hoje em dia, com a colocação de pontos de parafusos mais inteligentes.
As torres e amortecedores estão mais baixos e o upper é assimétrico para acomodar a coroa no lado direito, recurso já utilizado por carros como o Awesomatix A800 e o Yokomo Bd8, para citar 2 exemplos.
Veja a seguir mais imagens do novo carro e também os features oficiais:
(clique nas imagens para ampliá-las)
Features
- All-new, ultra-precise aluminum rear gear diff for maximum performance
- Ultra-lightweight front spool with replaceable hardened steel outdrives
- One-piece IFM (Inline Flex Mount) motor mount system
- Updated bearing caps with integral camber link mount for ultra-fine link length adjustments
- Updated floating servo mount
- New battery mounting system for greater adjustability
- Updated narrow chassis shape with optimized flex characteristics
- PCS (Pitch Control System) option to further adjust chassis flex characteristics
- FOX(R) Shock Bodies with Genuine Kashima(R) Coat, SS
- DCV (Dual Constant Velocity) drive shaft assemblies included for front drive
- Ultra-lightweight carbon composite suspension components
- Aluminum rear CV bones
- 26 precision ball bearings